Na festivalu Česká republika - to letí! ve
Špindlerově mlýně byly vyhlášeny výsledky soutěže o nejlepší domácí turistický
počin v letech 1993 - 2010. V kategorii Trendy místo ČR porota dala
nejvíce hlasů Stodolní ulici v Ostravě. Cenu převzal Aleš Ďurka, majitel
agentury Stodolni.cz, která Stodolní ulici mediálně zastřešuje. Stodolní ulice
se tak může pochlubit skelněným reliéfem s maskotem. Součástí ceny je i
poukázka na šest tisíc reklamních slov sloužících k propagaci vítěze
v médiích. „Oceněni byli vlastně všichni provozovatelé a zaměstnanci kaváren,
restaurací, barů, pubů, hudebních klubů a agentur, kteří se na Stodolní ulici
pustili do podnikání a už více než deset let vytvářejí jedinečnou atmosféru,
která láká a spojuje tisícovky návštěvníků z celého světa," řekl Aleš
Ďurka, který je sám spolumajitelem Sherlock´s Pubu na Stodolní ulici.
Stodolní ulice se stala pojmem a láká do Ostravy každým rokem tisíce
návštěvníků. „Je zajímavé, že Stodolní ulice žije svým vlastním životem a
proměňuje se bez zásahů města. Z cizinců přijíždí nejvíce hostů
z Polska, kde si dokonce vytvořili stránky o ulici v polštině.
Zaregistroval jsem tady také studenty z Portugalska, během týdne se na
Stodolní chodí bavit lidé, kteří do Ostravy přijíždějí za obchodem. A
samozřejmě téměř každá celebrita, ať už jde o herce, zpěváky, sportovce nebo
politiky, při návštěvě Ostravy zamíří na Stodolní," dodal Aleš Ďurka. Do dění
v ulici zasáhl i Facebook. Lidé se na něm domlouvají, kde se potkají a
který podnik navštíví. Za deset let se ulice proměnila. Mizí kluby s hudební produkcí, naopak
přibývají puby a restaurace. Bohužel i herny. „Hodně lidí mi říkali, že se jim
herny na Stodolní nelíbí. Nemůžeme s tím nic dělat, je spíše na městu nebo
obvodu, zda herny v této lokalitě nějak omezí," myslí si Aleš Ďurka.
Dění ve Stodolní ulic by v létě měl oživit závod číšníků, ve kterém by
měly soupeřit jednotlivé bary v běhu a míchání drinků.
Výsledky nejlepších
turistických počinů v oblasti cestovního ruchu v letech 1993 - 2010
1. Nejvyhledávanější turistická
destinace ČR: Hlavní město ČR - PRAHA
2. Nejekologičtější turistický region ČR: Šumava
3. Nejzajímavější turistická atrakce ČR: Praha, historické centrum UNESCO
4. Nejlepší webový portál v oblasti cestovního ruchu: Kudy z nudy CzechTourism
5. Nejunikátnější turistická stavba České republiky: Tančící dům
6. Trendy místo ČR: Ostrava - Stodolní ulice
7. Nejromantičtější místo ČR: Zámek Hluboká nad Vltavou
8. Nejmagičtější místo ČR: Město Český Krumlov
9. Znovuzrozený objekt: Sovovy Mlýny - Praha
10. Znovu objevená turistická destinace ČR: Česko - saské Švýcarsko
11. Nejlepší turistický produkt ČR: Centrum Babylon
12. Nejoriginálnější turistický počin v ČR: Zámek Zbiroh
13. Destinační management ČR: Východní Morava
14. Osobnost českého turistického průmyslu: Iveta Toušlová - pořad Toulavá
kamera ČT