Na festivalu Česká republika – to letí! ve Špindlerově mlýně byly vyhlášeny výsledky soutěže o nejlepší domácí turistický počin v letech 1993 – 2010. V kategorii Trendy místo ČR porota dala nejvíce hlasů Stodolní ulici v Ostravě. Cenu převzal Aleš Ďurka, majitel agentury Stodolni.cz, která Stodolní ulici mediálně zastřešuje. Stodolní ulice se tak může pochlubit skelněným reliéfem s maskotem. Součástí ceny je i poukázka na šest tisíc reklamních slov sloužících k propagaci vítěze v médiích. „Oceněni byli vlastně všichni provozovatelé a zaměstnanci kaváren, restaurací, barů, pubů, hudebních klubů a agentur, kteří se na Stodolní ulici pustili do podnikání a už více než deset let vytvářejí jedinečnou atmosféru, která láká a spojuje tisícovky návštěvníků z celého světa,“ řekl Aleš Ďurka, který je sám spolumajitelem Sherlock´s Pubu na Stodolní ulici.
Stodolní ulice se stala pojmem a láká do Ostravy každým rokem tisíce návštěvníků. „Je zajímavé, že Stodolní ulice žije svým vlastním životem a proměňuje se bez zásahů města. Z cizinců přijíždí nejvíce hostů z Polska, kde si dokonce vytvořili stránky o ulici v polštině. Zaregistroval jsem tady také studenty z Portugalska, během týdne se na Stodolní chodí bavit lidé, kteří do Ostravy přijíždějí za obchodem. A samozřejmě téměř každá celebrita, ať už jde o herce, zpěváky, sportovce nebo politiky, při návštěvě Ostravy zamíří na Stodolní,“ dodal Aleš Ďurka. Do dění v ulici zasáhl i Facebook. Lidé se na něm domlouvají, kde se potkají a který podnik navštíví. Za deset let se ulice proměnila. Mizí kluby s hudební produkcí, naopak přibývají puby a restaurace. Bohužel i herny. „Hodně lidí mi říkali, že se jim herny na Stodolní nelíbí. Nemůžeme s tím nic dělat, je spíše na městu nebo obvodu, zda herny v této lokalitě nějak omezí,“ myslí si Aleš Ďurka.
Dění ve Stodolní ulic by v létě měl oživit závod číšníků, ve kterém by měly soupeřit jednotlivé bary v běhu a míchání drinků.
Výsledky nejlepších turistických počinů v oblasti cestovního ruchu v letech 1993 – 2010
1. Nejvyhledávanější turistická destinace ČR: Hlavní město ČR – PRAHA
2. Nejekologičtější turistický region ČR: Šumava
3. Nejzajímavější turistická atrakce ČR: Praha, historické centrum UNESCO
4. Nejlepší webový portál v oblasti cestovního ruchu: Kudy z nudy CzechTourism
5. Nejunikátnější turistická stavba České republiky: Tančící dům
6. Trendy místo ČR: Ostrava – Stodolní ulice
7. Nejromantičtější místo ČR: Zámek Hluboká nad Vltavou
8. Nejmagičtější místo ČR: Město Český Krumlov
9. Znovuzrozený objekt: Sovovy Mlýny – Praha
10. Znovu objevená turistická destinace ČR: Česko – saské Švýcarsko
11. Nejlepší turistický produkt ČR: Centrum Babylon
12. Nejoriginálnější turistický počin v ČR: Zámek Zbiroh
13. Destinační management ČR: Východní Morava
14. Osobnost českého turistického průmyslu: Iveta Toušlová – pořad Toulavá kamera ČT