Patrové autobusy, tzv. doubledeckery měly být v provozu již od 1. července letošního roku. Z důvodu pandemie koronaviru však čelila španělská pobočka Scanie odstávce provozu. Proto se jich lidé v Ostravě dočkají až v listopadu. Dopravní podnik Ostrava se tak stane vůbec prvním městským dopravcem v České republice, který bude dvoupodlažní autobusy provozovat na běžné lince.
I na běžné lince
Autobusy budou nasazeny na linku 88, která jezdí z Opavské ulice v Porubě přes zastávku Duha do Hrabůvky a Hrabové. V letní sezóně 2021 se přesunou na speciální turistickou linku 88, která spojí Dolní oblast Vítkovice s ostravskou zoologickou zahradou, dva nejnavštěvovanější turistické cíle v Ostravě i celém Moravskoslezském kraji.
Zároveň si Ostrava vyzkouší, zda jsou turisté ochotni parkovat v Dolní oblasti Vítkovice, kde je dostatek parkovacích ploch, a nebudou jezdit automobily až k zoologické zahradě, kde se naopak dá parkovat omezeně a se značnými komplikacemi. Turisté by měli zaparkovat v Dolní oblasti, případně si tam prohlédnout vysoké pece, Velký nebo Malý Svět techniky, a poté se autobusem vydat do zoo.
„Naším společným cílem je mimo jiné přispívat k ochraně životního prostředí – vzduchu, který dýcháme, i přírody kolem nás. Dopravní podnik Ostrava velmi operativně reaguje a posiluje spoje v návštěvnicky silných dnech, kdy k nám míří tisíce lidí. Navíc atraktivní doubledeckery s ekologickým provozem!“ uvedl Tomáš Hanzelka, který je pověřen řízením ostravské zoo po nedávno zesnulém řediteli Petru Čolasovi.
Dopravní podnik se po dohodě s vedením ostravské zoo rozhodl, že doubledeckery budou na počest Petra Čolase zdobit fotografie lemura Sclaterova a orlosupa bradatého, tedy druhů, na jejichž záchraně se zesnulý ředitel dlouhodobě podílel.
Cena: 28 milionů za oba autobusy
Oba doubledeckery stály 28 600 000 Kč. Každý má 68 míst k sezení. Je vysoký čtyři a dlouhá 12,3 metru. Do výbavy patří klimatizace, Wi-Fi, kamerový systém a USB konektory. Jezdí na CNG.