Na slavnostním otevření dálnice 25. listopadu loňského roku náměstek primátora Ostravy Vojtěch Mynář (ČSSD) ještě jásal: „Jsme nadšeni!" Po necelém měsíci ostravské politiky nadšení přešlo. Uvědomili si, že dálnice je od Nového roku zpoplatněna. A během roku se má začít opravovat nádražní terminál a Svinovské mosty, kde se doprava zúží a povede v jednom směru jen jedním pruhem. V prosinci proto primátor Ostravy Petr Kajnar (ČSSD) požádal Ministerstvo dopravy o výjimku, aby řidiči nemuseli na katastru města za dálnici platit. Jenže narazil. Mluvčí ministerstva Karel Hanzelka vzkázal: „Žádné výjimky nebudeme udělovat!" Přitom obyvatelé Prahy a Brna mohou ve městě používat dálnici bezplatně. „Tam platí staré výjimky, avšak nový obchvat Prahy již bude zpoplatněn," zareagoval Hanzelka s tím, že nové dálniční úseky výjimky dostávat nebudou. Podaří se ostravským politikům na ministerstvo přitlačit? Anebo zažijí silnice na ulicích Opavská, 28 října a také na Rudné kolapsy nevídaných rozsahů? Dálnice mohla pojmout část dopravy mezi Porubou a centrem.
A co na to krajští politikové? Hejtman Jaroslav Palas (ČSSD) se ukázal na slavnostním otevření dálnice, stříhal pásku a tím jeho zájem o dálnici skončil. Problémy Ostravanů jej zřejmě nezajímají.
Ministerstvo dopravy si také ohýbá pravdu podle toho, jak to zrovna vyhovuje. Pokud trvá na tom, že odmítá výjimky na nových úsecích a ponechá výjimky na starých dálnicích v Praze a Brně, proč zpoplatnilo rychlostní komunikaci do Frýdku-Místku? Dálniční nálepka je tam povinná i na části, která vede ještě na katastru města. V Praze by si něco takového nedovolili, zato Ostrava je daleko a Ostraváci snesou všechno....