Malebná obec Čeladná v Beskydech pokračuje ve svém dynamickém rozvoji. Poté, co v ní zprovozněním nové radniční budovy v březnu dokončili výstavbu nového náměstí, pustilo se vedení obce do modernizace dopravní infrastruktury.
„I v tomto dozrál čas na změny. Čeladná se ve všech směrech stává vyhledávaným cílem a bez moderních bezpečných dopravních sítí a další infrastruktury se neobejde. Také dosluhující budova železniční zastávky bude nahrazena novým objektem. Na vjezdu do obce je v plném proudu výstavba kruhového objezdu a na hlavní silnici procházející Čeladnou probíhá realizace systému odvodnění. Ve fázi příprav se pak nachází několikakilometrová komunikace pro pěší na frekventované trase k Beskydskému rehabilitačnímu centru, po které lidé hlasitě volají,“ uvedl čeladenský starosta Pavol Lukša (KDU-ČSL).
Stávající budova železniční zastávky v Čeladné byla postavena v červnu roku 1887. Jejími útrobami prošly statisíce běžných cestujících i turistů. Dnes už v mnoha ohledech logicky nevyhovuje trendům moderního cestování po železnici. V uzlu podbeskydské trati v úseku Frýdek-Místek – Valašské Meziříčí – Český Těšín takto byly v nedávné minulosti opraveny nádražní budovy ve stanicích a zastávkách Frýdek-Místek, Frýdlant nad Ostravicí, Dobrá, Hnojník, Český Těšín, Hostašovice a Veřovice. Čeladná je další v pořadí. „Půjde o zásadní změnu. Především z důvodu zajištění budoucího, bezbariérového přístupu pro cestující s tělesným postižením a s ohledem na umístění zastávky v podhorském prostředí se investor – Správa železniční dopravní cesty po konzultaci s architektem rozhodl pro zbourání dosluhující budovy a nahradí ji stavbou zcela novou,“ řekl Pavol Lukša a dodal: „Oceňuji vstřícnost všech zainteresovaných stran při přípravě projektu, kterému jsme s ohledem na jeho význam i nadčasovost věnovali opravdu velkou pozornost.“
Nový objekt zastávky je navržen jako přízemní nepodsklepená budova, jejíž koncept vychází především z charakteru současného objektu a okolního podhorského prostředí. Budovy na ploše 163 metrů čtverečních zahrnuje čekárnu s navazujícím hygienickým zařízením pro cestující, pokladnu se zázemím personálu, místnost skladu a technologickou místnost železniční sdělovací techniky. V krytém venkovním prostoru pro cestující se podařilo vytvořit místo pro úschovu jízdních kol. Nové prostorové a výškové osazení objektu a jeho vnitřní uspořádání umožní bezbariérový přístup do objektu zastávky i na nástupiště.
Stavba začne ještě letos a skončí v příštím roce. „Jsme přesvědčeni o tom, že novou železniční zastávkou získá Čeladná a cestující po stránce architektonické i provozní, kvalitně vyřešenou, zajímavou budovu, která ve svém kulturním interiéru poskytne standardní služby a přístřeší cestujícím, kteří jsou zatím odkázáni na nehostinné prostředí objektu sloužícího již třetí století,“ věří starosta Čeladné Pavol Lukša.
Dalšími významnými dopravními stavbami v Čeladné jsou kruhový objezd u kostela, odvodnění hlavní silnice II/483 procházející Čeladnou a připravuje se několikakilometrová komunikace pro pěší na frekventované trase z centra Čeladné k Beskydskému rehabilitačnímu centru, po které lidé hlasitě volají.