Ostravský Avion Shopping Park jako jedno z mála obchodních center v České republice investuje i v této náročné ekonomické době nadále do svého rozšíření, čímž významně napomáhá oživení a rozvoji kraje. Téměř 1,5 miliardová investice tohoto největšího obchodního centra na severu Moravy do nových projektů Sever a Jih již nyní přilákala do regionu nové významné partnery, kteří jsou ochotni své prostředky investovat právě zde. „Po dostavbě obou částí centra vznikne navíc v Avionu až 400 nových pracovních míst," konstatovala ředitelka Avion Shopping Parku v Ostravě Kateřina Ježková.
Již v listopadu letošního roku se obchodní centrum rozšíří o dalších 13 obchodů o celkové výměře 2086 m² se zaměřením na sportovní značky a módu jako jsou Nike, Alpine Pro, Nord Blanc a další. Překvapením pro zákazníky budou i úplně nové značky, které míří poprvé do tohoto regionu jako Esprit, Swarovski nebo The North Face. V Avionu však přibudou i obchody Kara, CCC boty nebo Max Tara a nově návštěvníci budou moci využívat také novou čistírnu oděvů Dry Clean. Po realizaci přístavby v roce 2011 pak přibude dalších 29 obchodů a vznikne až 150 nových pracovních míst. Investice do severního projektu jen do roku 2011 bude přes 470 mil. korun.
„Na jaře příštího roku budou moci zavítat první návštěvníci i do nové jižní části Avionu do tzv. Retail Parku na druhé straně Rudné ulice. Hlavním nájemcem se stane obchodní dům s nábytkem a doplňky KIKA, jehož objekt bude třípodlažní. Kromě toho zde vnikne pět dalších obchodů o rozloze 9 300 m2 s podobným zaměření jako KIKA," doplnila Kateřina Ježková. Na této straně Rudné přibude také více než 650 parkovacích míst patřících ostravskému Avionu, které se po dokončení celého projektu stane opět největším centrem na Moravě. A nejen to, v jižní části Avionu nalezne uplatnění více než 260 nových zaměstnanců. „Uvědomujeme si, že společně s rozšířením centra, by se mohla častěji komplikovat také dopravní situace, zvlášť příjezd návštěvníků z ulice Rudné. Proto v současné době dokončujeme vícepruhový kruhový objezd, který by měl podstatně usnadnit a zrychlit dopravu zvláště o víkendech a v období Vánoc," dodala ředitelka centra.
Celková velikost nákupního centra bude po dostavbě kompletního projektu více než 100 tisíc čtverečních metrů a lidé zde najdou zhruba 200 obchodů. Jde však jen o nepatrnou část z celkem zhruba 5 miliard korun, které společnost Inter Ikea Centre Group plánuje investovat do svých obchodních center v Česku v následujících pěti letech.