Problémy s bezpečností vyhnaly jezdce Rallye Dakar z Afriky do Jižní Ameriky. Název však zůstal, byť s Dakarem již nemá nic společného. Na deset tisíc kilometrů dlouhou trasu vyrazí i Aleš Loprais, synovec Karla Lopraise, který dokázal slavný Dakar šestkrát vyhrát. „V Jižní Americe pojedu poprvé. Obávám se problémů, které nemohu jako jezdec ovlivnit, jako jsou defekty. Rallye se jede i v kategorii nákladních automobilů v takovém tempu, že výměna pneumatiky vás srazí v celkovém pořadí," řekl Aleš Loprais před ostravskou radnicí, odkud na rallye vyjížděl. Podle něj je vůz Tatra na závod dobře připraven. „Hodí se i na kamenité silnice, jaké náš v Jižní Americe čekají, stejně jako do písečných terénů v Africe. Pojedeme dokonce nejsušším místem na světě a vyšplháme se do nadmořské výšky 4500 metrů. Čím těžší pasáž, tím lepíš pro Tatru," vyprávěl Aleš Loprais.
Závodní Tatru pečlivě testoval a změřil se na tlumiče. Nové převody dodají vozu rychlost. „Z nuly na stovku zrychlí za 12 vteřin," pochlubil se Loprais. „Doprovodným vozem je naše Babča. Je to tatrovka, která absolvovala všechny dosavadní ročníky rallye. Už není tak rychlá, ale obvili jsme ji a dobře nám poslouží," usmíval se Karel Loprais, který doprovodil svého synovce do Ostravy.
A jaký cíl si klade posádka Aleš Loprais - Milan Holáň - Vojtěch Štajf? „Určitě se zařadíme mezi favority. Rozhodně jedeme na bednu," věří Aleš Loprais a v koutku duše doufá, že vylepší své třetí místo z roku 2007.
Z Ostravy se posádka přesunula do francouzského přístavu Le Havre. Závodníci vozy nalodili na loď, jejíž plavba potrvá tři týdny. Jezdci se vrátili z Le Havru zpět do svých domovů a do Jižní Ameriky odletí až po Vánocích. Na místě musí zkontrolovat auta, která neuvidí více než tři týdny. A 3. ledna vyrazí na nejnáročnější rallye světa.