„Po posledním Dakaru, na kterém se Artur Ardavičus představil se zbrusu novým Jamalem, jsem slíbil, že postavíme další dva kamiony. To se nám opravdu podařilo,“ uvedl jezdec a šéf týmu Tomáš Vrátný z Ostravy. S ním pojedou v posádce slovenský navigátor Jaroslav Miškolci a palubní mechanik a šéftechnik týmu Milan Holáň, který je zároveň konstruktérem vozů Jamal. Druhou týmovou posádku bude tvořit kazašsko-česká trojice ve složení Artur Ardavičus, který v roce 2012 obsadil na Dakaru třetí místo, když závodil za tým Kamaz, navigátor Alexej Nikižev a palubní mechanik Daniel Kozlovský. Třetí závodní speciál týmu Bonver Dakar Project bude řídit Robert Jan Szustkowski. S tímto polským závodníkem pojede navigátor Jaroslaw Kazberuk a palubní mechanik Filip Škrobánek.
Přestože jezdecké složení jednotlivých týmových kamionů zůstává stejné jako na Rallye Dakar 2014, může se tým Bonver Dakar Project pochlubit zvučnou posilou. Tou je Josef Kalina. Několikanásobný účastník a vítěz slavné dakarské rallye by měl svými bohatými zkušenostmi přispět ke správnému chodu týmu v průběhu závodu. V rámci Rallye Dakar 2015 bude dohlížet na organizaci týmu.
Cíle týmu Bonver Dakar Project jsou jasné - promluvit do bojů o přední umístění a dovézt tři týmové kamiony Tatra do cíle nejnáročnější rallye světa. „Ideální by bylo, kdyby se Artur umístil v první pětce, já v první desítce a Robert v první dvacítce. Vzhledem k tomu, jak náročnou a nevyzpytatelnou soutěží je Dakar, ovšem budu rád, když všechna tři auta dojedou do cíle. Doufám, že zajedeme výsledek, se kterým budeme moci být spokojení jak my, tak týmoví partneři, sponzoři a fanoušci. Vidět cíl je vždycky úspěch. A kdyby bylo alespoň jedno auto v první desítce, tak by to byla zasloužená odměna pro všechny, kteří se na stavbě aut a přípravě týmu podíleli,“ konstatoval Tomáš Vrátný.
Pro Vrátného to bude již čtvrtý dakarský ročník. „Chtěl bych zrychlit a začít trochu závodit. Přece jenom je to i povinnost, protože technika, kterou mám k dispozici, je skutečně někde jinde, než ta, se kterou jsem jezdil doteď. A pokud jsem se s ní pohyboval někde kolem patnáctého až dvacátého místa, tak bych s novou technikou rád bojoval o umístění v první desítce,“ konstatoval.
Ostravský tým se přesunul 18. listopadu do francouzského přístavu Le Havre. Tam se nalodí kamiony, členové týmu se vrátí a na Nový rok odletí do Buenos Aires, kam mezitím dopluje loď s technikou. Rallye odstartuje 3. ledna 2015. Jezdce čeká téměř 10 tisíc kilometrů v náročném terénu. Zakončení rallye a vyhlášení výsledků bude 17. ledna.